Måndag igen?

Märkte igår på kvällen att jag hadde sovmorgon idag till 12:40. Trevligt tänkte jag, men kom sedan på att det kommer typ hundra svettiga gubbar hit klockan åtta på morgonen för att jobba i vårat badrum och jag hadde inte alls lust med att för det första bli väck kloclan åtta när jag kunnde sova till halv tio och sedan behöva göra mej iordning och käka frukost med dom springandes i huset, så jag tog mitt pick och pack och sov i min mormor och morfars lägenhet som ligger 200 meter bort, de va inte hemma och tyckte det var helt okej, så jag sov lugnt och skönt i en heltyst lägenhet, gick upp halv tio och fixade mig helt i lugn och ro, försov mej inte heller!

Åt frukost och allt. Fick dock traska ner till tåget i regnet men lånade ett paraply också så det gick okej, hadde bara en lektion idag dessutom så det är najs!:) 
 När den var slut så bestämmde jag mej för att vara duktig pluggis och stanna kvar i skolan för att jobba med artikleutmaningen! Först gick jag och Erika till coop och jag köpte en baguette och brämhults jordgubb/lime dricka! Eftersom jag inte käkat lunch i dag. Har gjort klart en artikel nu och ska kanske börja på den andra nu.



Fem veckors praktiken i trean börjar nästan direkt efter sommarlovet, vi ska önska plats snart, vet inte riktigt vad jag och Kalle ska välja, Kristianstad lutar det mot med det känns också som att det är smart att vara på skansken akvariet! Att få jobba med Jonas Wahlström är nog skitkul och man lär sig antagligen sjukt mycket! Plus att det finns möjlighet att söka jobb där efter. Samtidigt.. så känns det bra att ha vart på en så stor djurpak som Kristanstad och att den är  utomlands ( Norge) så ja, vi får se! Får tänka på det och vi ska oxå gå och kolla på vad tidigare praktikanter har tyckt om Kristianstad.

Dax att plugga mera!







                                                                           PUSS OCH KRAM            










bilder från praktiken i höstas








Rensade pingvinhus-lukta skunk fan! På Slottskogen







Världens roligaste pelikaner!







Pippisar i fågelhuset tröttnade man aldrig att titta på, så himmla vackra!





Jag och fölet rabalder! Jag e RÄTT snygg ;)





Skånegäss :)






Humboldtpingviner




Sälkutar




Höns och påfågel





Getter unt Hallon




Vilda och hennes kalv




Öppnade typ en miljon musslor på Havets Hus




Tvättar hajakvarium




Klappa krabba.. fint!




Svenska anemoner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0