blö

Har hafft ett fullspäckat lov :) stallet varje dag utom tisdags, myst med Kalle, jobbat som fan, kollat film vart med kompisar.. ja allt som alla andra också gör antar jag :) det enda som har vart skit är att ridvolten i stallet är typ övervämmad så man kan inte rida där, det komplicerar en hel del saker för mej eftersom Idde har så mycket energi så vill vi ju gärna att han ska få gå varje dag med en vilodag i veckan, men på sista tiden har det blivit med då på grund av underlaget på volten och utomhus, för det är lerigt som fan i skogen också! så därför får han massa överskottsenergi! det är så synd om honom då.. :( Men vi har försökt att även om man inte kan motionera honom ordentligt så aktiverar vi. Det är bättre att han får ut i skogen och skritta i en timme och uppleva olika platser än bara hagen och stallet, det gör ju att han använder hjärnan och får ut lite engi på det istället ;) plus att jag klickertränar honom hgela tiden och det tar mycket energi då han använder hjärnan massa :) Ialla fall så kom jag på iden om att jag kunnde longera i sommarhagen nu när de flyttat till vinterhagen! :d det finns bra mark där så det har han fårr göra nu ganska mycket, jag vill inte ta risken att rida i hagen för marken är ortfarande mjuk där också pga regnet och dessutom kan det bli lite halt. då vill jag inte att han ska behöva balansera upp mig också, så Idde är longerhästarnas konung nu ;) haha, jag ska sova är skittrött! 









                                                                          PUSS OCH KRAM                                  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0