Norge, Chai och kläder

Nu är jag hemma! Norge var skitbra! Lätt bästa praktiken skolan har! Vi fick göra ALLT och då menar jag ALLT djurvårdarna fick göra ( bla, slakta ex, antal hästar...) plus att de hadde så mycket intressanta djur! Det är ju en stor djurpark, som kolmården fast i Norge lixom :) Så allt från Lejon, surikater, zebror, giraffer, strutsar, tigrar, gibbonapor, orangutanger, natt Lories ( en slags apa, som är nattaktiv) till fjällräv, varg, lodjur, järv, utter, alligatorer, nilkrokodiler, ormar av olika slag, ödlor, pirayor, lemurer, silkesapor, tamariner, döskalleapor, spindelapor.. ja, haha allt du kan tänka dig!

Kom hem i fredags efter att ha suttit fast i köpenhamn där vi mellanlandade,  i tre timmar varav två på ett trångt, asvarmt flygplan... På lördagen var jag med hela tjocka familjen på Volbeat konsert! Skitbra var det, kul att vara med familjen också! :D

På hästfronten har jag precis köpt ett nytt vintertäcke! Marinblått, skitsnyggt, slittåligt och varmt. Passade också på att köpa nya ridbyxor, ridstrumpor, benreflexer till Idde, ridvintervantar, och ridvinterkängor :) blev bara ca 1240 kr! Köpte allt på börjes! skitbra priser och fick hem det på två dagar, rekomenderar det verkligen : borjes-tingsryd.se lägger upp bilder på en del, men täcket ska jag ta kort på när det sitter på för det passade så bra på just Idde :)


Shoppade loss i måndags innan jobbet, skulle egetligen kolla på en bandlös svart BH, (men köpte en beige och svart typ halv korsett. ) Vinterjacka ( men köpte två linnen, handskar, strumpbyxer och benvärmare) och vinterskor/stövlar( men köpte ett par högklackade skor som jag ska ha när jag går ut på fredag)

Typiskt mej om man säger så :) Nu har även mitt chai-latte beroende startat, det kommer med hösten och slutar till våren, haha så jag köper chai på löpande band och gör egen hemma hela tiden! det e livet de;)



                                         PUSS OCH KRAM                               

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0