Livet är en fest?

Har på senaste tiden hafft fullt upp med partaj, födelsedag och jobb. Denhär veckan jobbar jag endas två dagar så nu kommer jag få tid till att plugga körkortsteori och shoppa lite för födelsedagspresentkort :)


Idag så är jag ledig men jobbar imorrn så har inte planerat att anstänga mig nämnvärt. Men ska till stallet idag och hjälpa Elin när hon hoppar. Känns väldigt konstigt att åka dit utan att ha en egen häst att rida. Idde har nämligen flyttat till Allingsås tillsammans med Sandra. Har inte nämnt det i bloggen tidigare enbart pga att det har vart sjukt jobbigt för mig eftersom jag älskar den hästen över allt annat! Jag är helt medveten om att han har det jättebra i det nya stallet med Sandra och att hon såklart inte kan lämmna honom hos mig eller strunta i att flytta bara för att jag älskar hennes häst, hon älskar ju honom minst lika mycket!  men man kan ju aldrig rå för att man är ledsen. Jag är glad att han har det bra nu men såklart skulle jag mest av allt vilja ha honom här hos mig för resten av livet. Han är min lilla älskling.

I vilket fall har jag inte vart i stallet sedan jag kom hem från Gransnäs och de flyttade under tiden jag var där. Kommer nog kännas lite jobbigt faktisk. Men nu ska jag fixa till boxen riktigt bra eftersom jag snart kommer skaffa mig en egen häst i den boxen! :) jag är spänd på att hitta en som passar mig bra, känns konstigt med en annan häst men nu har jag alla förutsättningar att hitta en häst som passar mig redan från början, en som jag kan träna, utvecklas och tävla med! Kommer dock ta nån månad till innan jag kan börja provrida hästar då jag måste vara säker på att jag har jobb så att min ekonomi går ihop. Först och främst måste jag ju betala hyra annars har jag ju ingenstans att bo vilket känns som en förutsättning ;) haha

Om lite mer än en vecka ska jag på intervju på ett hunddagis. Jag hoppas verkligen på att få det jobbet för då skulle allat annat i livet klaffa så bra! Då kan jag nämligen jobba kvar med Robin eftersom båda blir tim- jobb och har flexibla scheman! Dessutom kommer jag då tjäna tillräkligt bra med pengar för att lätt klara av att betala hyra, häst, spara pengar och leva lite loppan varje månad. Så håll tummarna för mig nu allihopa!









                                  

                                                                        Jag saknar dig



Kommentarer
Postat av: Sandra

Lilla gumman, det gör ont i mig när jag ser hur dåligt du mår av att inte ha Piddis i närheten, och jag vet exakt hur det känns! Men som jag har sagt får du när som helst åka ner och träffa både han och mig.



Han trivs superbra redan, och han har redan haffat den enda tjejen i hela stallet ;) Haha, baben! ;)

Vi båda saknar dig enormt mycket och du vet lika väl som jag att jag aldrig hade klarat de senaste åren utan dig Sophia!



När som helst, var som helst, du kan alltid ringa eller komma och hälsa på! Vi båda älskar dig enormt mycket! Tack för allt! :) <3 Men livet slutar inte här heller! ;)

2011-08-08 @ 16:55:38
URL: http://minridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0