Vem fan är en äkta vän?

Ibland så lever jag ju ändå ett rätt så kul liv!

Helgen har spenderats med goa vänner och sena nätter fulla av roligheter! Ibland kan ju dock roligheter kompliteras med kräks vilket är mindre kul men jag klarade mig från det denna gång!

Just i detta nu så sitter jag och.. ja sitter i min onepiece och dräggar i soffan. Men jag funderar också på vad som avgör vem som är en bekant, vän, nära vän och riiiiiiiktigt nära vän.

En bekant kan ju vara någon som man en gång i tiden vart vän eller nära vän med men som man nuförtiden endast träffar då och då. Eller nån man har gemensamma vänner med, arbetskollega man kommit lite närmare osv. Dessutom så kanske det mest är på en lättsam nivå. Träffas och tar en fika typ.  Här kan ju även en vän finnas, bekant och vän är det en hårfin gräns emellan. Men en bekant kanske man kan räkna som en person du inte skulle hänga med utan de gemensamma vännerna.

Sen har iallafall jag nära vänner som jag faktiskt inte träffar så ofta men när vi väl ses så är det som om vi aldrig vart ifrån varrandra. Kan snacka om allt och det känns aldrig konstigt eller obekvämt.

Sen har vi ju alla vänner som vi träffar ofta. Nära vänner. Dem vi verkligen kan lita på och som vet allt om varrandra.

Sist men inte minst kommer de riktigt nära vännerna. Sådana man praktiskt taget räknar som syskon. Som man skulle ringa om det var riktigt riktigt illa. Nära döden typ. Som man vet alltid och förevigt ställer upp när det behövs och även när det inte behövs. Som kan bli sjukt arg och irriterad på dig men som endå alltid finns där när det väl gäller.









                                          

Kommentarer
Postat av: Jokim!

:') <3

2011-08-21 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0