Gransnäs och mitt fjortonåriga jag!

Nu är jag här och just nu är jag ledig en stund under dagen, vi kom hit igår runt lunch och sen var det full fart fram till tolv ungefär då jag helt enkelt somnade :) Lite halvtaskigt väder idag faktiskt, dock inget regn vilket är skönt! Men det skulle komma imorrn. Tur att jag köpt en regnjacka för inte alltför långe sen ;) hihi!

Varje gång jag åker på konfaläger så får jag små flashbacks från när jag själv var fjorton år. Massor av roliga som gör mig alldeles fnissig och endel lite mindra bra som gör mig lite vemodig. Det roligaste att minnas är ju hur gammal man tyckte att man var, vuxen, mogen och framförallt INTE för ung för olika saker. Och då menar jag allt från alkohol och sex till att åka iväg på resor med polare och vara ute hela nätterna. Jag tyckte att iallafall endel av killrna var sjukt vältränade och såg vuxna ut. Jag tycket atta jagsjälv såg ut att vara äldre än vad jag var och såg migsjälv som färdigvuxen kroppsmässigt.

Håhåjaja vad fel man hadde. Nu skrattar jag hejdlöst åt migsjälv ;)

Killar i fjortonårsåldern kan säkert vara vältränade och allt såntdär men de är fortfarande pojkar. Väldigt mycket pojkar. Skillnaden på en fjortonårig kille och en 20 årig är stor. Skillnaden på en fjortonårig tjej och en 20 åring är möjligtvis inte alltid lika stor men det finns helt klart en skillnad. Inte en chans att jag inte utvecklats och förändrats i kroppen sen jag var fjorton.

Jag önskar att jag hadde kunnat få prata med migsjälv i bara tio minuter när jag var fjorton. För att få mig att chilla lite, man har ju tid på sig! All såndär vuxenmojjs är inte så viktigt, det kommer ändå senare. Och då påriktigt, inte som nått slags försök till vuxenvärldsliv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0