om du tror att jag är farlig? Kanske tänder du på det

Det var galet med REA på Glitter eftersom dem byggde om eller vad det var. 75% iallfall! så jag köppte ett armband med nitar, örhängen och ett halsband för sammanlagt 70:-, vilket inte ens ett av dem hadde kostat ensamt innan! Sen gick vi till Claes Ohlsson, jag har nämligen länge velat ha en klocka (är ju så mycket lättare att komma i tid till saker om man vet vad klockan är) men eftersom jag är rätt klumpig har jag inte hafft nån större lust att köpa nån dyr sak då det finns stor risk att jag tex badar med den eller liknande, men hittade en skitsnygg nu för 99:-, rosa och allt.. Har handlat rätt mycket rosa grejer på sista tiden? Regnjackan tillexempel trots att jag aldrig vart nån rosa tjej. Men dem var snygga, spela roll om det är en tjej eller killfärg, om man nu ens tänker på färger på det sättet längre?




    





Jaja nu kom jag bort från ämnet. Köppte även tre linnen på H&M, två stycken som kostade 99:- styck och ett för 78:-, de för 99:- var båda lite längre och luftiga linnen, vita men med två olika tryck. Det för 78:- är mörkblått och väldigt luftigt men ganska kort så man ser en liten bit av magen. Har aldrig vart ett stort fan av magtröjor men i dethär var det lagom mycket som syntes ;)









Det var mycket trevligt att umgås med Lovan precis som alltid! Vi tog oss en göttig dricka på Espresso House oxå, jag tog en Ischai och Lovan en Islatte, båda var delikata!






När jag kom till centrum så handlade jag lite inför middan, jag och farsan har vart ensamma hemma i ett par dagar, och vi har somvanligt käkat mackor eller fil till middag varje dag. Just idag så var jag sugen på riktig och varm mat. Så jag snodde ihop en jättegod pastarätt av eget recept ;) Eftersom jag är den enda vegetarianen (eller ja, jag äter fisk och skaldjur vilket många lite bittra personer anser som att man inte alls är vegetarian, de har säkert rätt men ja om nån frågar om jag är veggie så säger jag ja. skitsamma) så har jag vart tvungen att bli lite påhittig och komma på egna grejer och här är ett av dem!

Koka vilken pasta du vill.

Koka matlagningsgrädde på låg värme i ca 6 min tillsammans med en massa räkor, vitlök, soltorkade tomater och svartpeppar.

Jag använder inget salt eftersom räkorna är ganska salta i sigsjälva och dessutom kan olika sorter vara olika salta, bättre att salta efter egen smak på tallriken. Hur mycket svartpeppar, vitlök och soltorkade tomater man har i beror också helt på vad man gillar. Jag älskar vitlök så jag pressar i två klyftor till 2-3 dl grädde. räkor och soltorkade tomater har jag 50/50 och så mycket att det tar upp hela gräddens yta.

                                 




Det var allt för mig idag, ska försöka somna så tidigt jag kan idag somsagt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0