trötter

Idag såförsov jag mig för första gången på dethär jobbet. Alltså såpass mycket att jag kom försent, försover mig gör jag ju praktiskt taget varje dag men vanligtvis så resulterar det bara i att jag inte hinner käka frukost osv, men idag kom jag tio minuter försent.. Grejen är den att visst, alla försover sig eller kommer försent ibland men det är så stor skillnad att komma försent när man jobbar med människor om man jämför med andra jobb jag har hafft. Tex när jag jobbade som telefonförsäljare, tio minuter, skitsamma! Ibland hadde inte ens mötet som var före varje nytt arbetspass börjat, ibland satt alla redan med headset på och var igång med säljandet, då fick man kanske lite skäll av coachen men det kan man ju leva med. Kommer jag försent nu så kan det påverka sjukt mycket. Ibland jobbar man själv (oftast är vi två) och är det ingen hemma då så lixom MÅSTE man ju vara där i tid!

Tio minuter sent kanske låter som en struntsak och för det mesta så är det ju ingen fara. Klart man inte ska vara sen men är man två så är ju iallafall en där och det är en stund tills man har en tid att passa. Men såklart så var det viktigt just idag.. Just denhär veckan så är det en buss som kommer och hämtar oss för en aktivitet exakt kl 09:00 varje morgon. Vi börjar alltså kl 09:00 då vilket betyder att är man sen så måste busschaffören vänta. Och då är det inte ens säkert att han går med på det. Vissa chafförer skulle inte gjort det, jag är inte helt säker men jag tror att chafförerna får mer betalt ju fler kunder dem har på en dag och då kan ju dem där tio minuterna vara avgörande för hur många de hinner köra denhär dagen. 

I vilket fall så stressade jag galet, hittade inte badkläderna, bensinen tog slut på halva vägen så jag fick köra på reservtanken. Helt crazy morgon, han ju såklart inte käka frukost så jag var galet hungrig sen vid lunch.. Nu är jag hemma och är helt galet trött istället. Hoppas fan att jag kan sova ikväll för nu börjar det bli riktigt jobbigt. Kunnde nämligen inte sova igår heller.. somnade tidigast ett och då var jag endå jättetrött på kvällen.

Nu ska jag nog plugga lite körkortsteori som en riktigt duktig flicka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0