Ensamma midsommar, nu är du här!

Sorry att jag inte bloggade igår men jag hadde missat datorn.. så fick ordna med det idag istället!

Igår så mös jag iallafall med Elin, vi käkade middag, kollade på film och snackade massa skit ;) Var väldigt mysigt! Idag så gick vi upp tidigt eftersom jag är hundvakt (hundar MÅSTE kissa kl 08:00, eller ja, när dom blir pinknödiga) så efter det käkade vi frukost och tog oss sedan till stallet, det var precis lagom väder idag, inte asavarmt men inget regn heller, helt jävla perfekt alltså :)

Sedan har jag.. kollat på vänner. Och käkat nudlar. Glad midsommar!

Jag är helt enkelt helt ensam på midsommar.. de e lite tråkigt. men Har man en hund me sig så är det svårt att hänga med på fester och annat, om inte annat för att jag inte vill att Emma (hunden alltså) ska behöva stå ut med tjo å tjim å fulla människor hon inte ens känner så jag stannade hemma. Päronen e på landet och syrrorna borta.

Helt ärligt så är jag faktiskt inte superbitter över det. Hadde såklart var mycket trevligare med sällskap och midsommar e ju en såndär mysig tradition men jag har aldrig vart den som värdersätter sådant superhögt. Typ midsommar, påsk osv. Jag tycker det är tråkigt och känner mig lite ensam trots hundsällskap men jag är inte sådär yberledsen precis. Jag är rätt trött.. Känns skönt att få glo på film och käka nudlar. Enda jobbiga är att chipsen är slut. Kan inte handla mer.. faan. Jag gillar ju chips. (var ju iof därför jag åt upp dom)

Jag åt iallafall lite midsommrig efterrätt! Jordgubbar :) Våra egna direkt från trädgården. Till jordgubbarna gjorde jag marängsmet. Och blandade i jordgubbarna som jag delat i bitar i dendär smeten. Det är så härligt gott att jag lixom slickade hela skålen. Lätt är det också.

Steg ett: Skär upp jordgubbarna i bitar.

Steg två: Kläck ägg och behåll bara vitan. Släng gulan eller ät upp den eller vafan du nu vill. Den ska inte va me iaf.

Steg tre: Vispa skiten tills det är supervitt och hårt. Man ska kunna hålla skålen över skallen utan att det trillar ur nån smet i håret på dig.

Steg fyra: blanda i jordgubbarna, förslagsvis med en sked.

Steg fem: Ät opp det. Gott :)

Ni får en helt ovesäntlig (vettefan om detdär är rättstavat, men inget är rättstavat. Är ens mitt rättstavat rättstavat?) bild på mig från när jag och Kalle hade praktik på havets hus. Jag rensar musslor. Väldigt vacker!









                                   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0