Känns bra med lite minus pengar till tandläkarn

Missade min tandläkartid. Så jävla morgontrött är jag! Vaknade 08:20, tandläkartiden var tydligen 08:10 innsåg jag då efter rotande i kalendern. Så då pang bom somnade jag om! Innsåg senare att det nog hadde vart ett smart drag att ringa ner till dom och förklara (ljuga ihop) nått om att min bil var trasig eller att jag blit magsjuk eller nått för då hadde de kanske kunnat vara lite snälla å bara bokat om tiden, nu kommer jag ju få betala å piss. Bara för att jag försov mej min dumma apa.. Men jaja sånnt e livet! inget att gå runt å vara bitter för. (kommer vara det endå i typ en månad men man kan ju alltid försöka låtsas lite)

Så sen vid tolv snåret gick jag upp och käkade min frulle i trägårn på baksidan, det var trevligt och obehagligt svettigt. Sjukt varmt idag asså! Nu sitter jag här och fösöker inntala migsjälv att jag gör nått skolarbete fasst jag verkligen inte gör något ens i närheten av det. Ska vell börja.. snart.


Har funderat på en rätt komisk sak ett tag. Jag är nämligen en såndära facebookstalker numero ono. Jag kollar helt enkelt in de flesta av mina vänners foton, walls osv helt enkelt för att jag har tråkigt och är lite nyfiken. För det mesta så är sakerna som skrivs helt ointressanta för mig om det inte är nån av mina nära vänner. Bekanta, vänner man inte umgås med så ofta och liknande skiter jag egentligen i vad de sysslar med. Men en sak jag upptäckt med mitt stalkande är att bland de flesta kan man lätt urskillja vem de vill ligga med/ gillar / är på g med eller vad man nu väljer att kalla det enbart genom att se hur de skriver till varrandra. Då är det flera saker som spelar in;

- antalet gånger personen kommenterar och gillar, bilder, statusar osv.
(här måste man dock se till personlighet, vissa är bara apjobbiga (typ jag) och kommenterar och gillar allas saker lite hit och dit)

- antalet meddelanden som skrivs på wallen för helt onödiga anledningar, hellst är de uppmärksammhets meddelanden eller fösök till att vara gullig, rolig eller en uppenbar pik om kärlek eller sex.

- sättet de skrivs på. Man kan lixom se om personen är intresserad. samma som innan, försöker man vara gullig, rolig eller retas, skriver små saker som söto eller gör extra små smiliesar?
(här får man dock oxå se till individ, vissa skriver på dethär sättet till alla eller oxå så är de bara gulliga, roliga eller gillar att retas av naturen, men det kan lätt räknas ut genom att titta hur personen i fråga skriver till övriga personer)

I vilket fall har det hännt mer än en gång att jag inte blivit ett dugg förånad när det står blabilubi blaha har ett förhållande med bloppibapi holilo. Frågan är vell om det är jag som är smart, uppmärksam och bara lite obehaglig eller om människan är så uppenbar med vad de vill?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0