Solsidan

Elin och jag drog till stallet tidigt idag men först stannade vi till på ICA Kragsta och handlade lite fika. Sen så spenderade vi heeela dagen i sommarhagen med våran saft. Vi brännde oss bara lite och Emma hadde det mysigt när hon fick springa omkring lös i sommargräset. Riktigt idylliskt var det.

Kl 19:30 började vi rida och även om vi bara red typ 35 min i lugnt tempo så svettades både vi och hästarna som faan, helt galet varmt.

Låt mig nu få berätta bajshistorian från igår.

Jag går med Emma från bussen, glad i hågen, låter henne nosa å vara huur långsam hon vill eftersom jag hadde väldigt gott om tid. Jag ser i ögonvrån att hon gräver lite lätt i diket, när jag vänder mig mot henne ser jag att hon tar nått i munnen. När jag säger åt henne att släppa det så gör hon inte det. Jag innser att det är något riktigt gottigt hon fått tag på. Jag börjar förtsöka bända och få upp kökarna men hon håller ihop dem jävligt väl, då plötsligt kommer det ut en liten bit. Det är bajs, med små vita maskar i. Fyfan i helvete vad jag skrek.

Plötsligt blev det väldigt mycket mer viktigare att få ut dendär skiten, jag skriker å gapar å sliter å drar men hon sitter lugnt å fint och bara håller kvar det. Så jag fortsätter att pilla ut små små bitar i taget av den där vidriga skiten full av maskar.. det absolut vidrigaste jag har vart med om på länge. När tillslut allt var borta, sköljde jag ur hela käften på henne med typ tusen liter vatten (eller inte, men iallafall allt jag hadde i väskan)

 

Just nu sitter jag och kollar på Solsidan och har det gött. Imorrn kommer syrran hem så då lär det bli bättre uppdatering än dem senaste fem dagarna!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0