sovarN

Tjolahopp! Det var sjukt kul igår, skitmysigt på Josses mottagning, satt och mös på deras fina altan med vänner och släkt, senare på kvällen så drog jag, Josse och Johanna till en studentfest, där var det riktigt livat! Inget överdrivet men det var trevliga människor och jag hadde riktigt kul :)

Idag så kom jag hem vid 11:40, käkade lite och sen så skulle jag bara "lägga mig och vila en liten stund" ställde klockan på 14:30 så jag helt säkert skulle hinna duscha och göra mig lite snygg inför studentmiddan som började kl 18:00 i Alvik.

Klockan 17:00 vaknar jag av att morsan kommer hem från jobbet. Så. Jävla. Fail.
Jag har alltså inte vaknat av mitt alarm och då är det endå ett sånnt som bara fortsätter i typ en timme med fem minuters intervall- om man inte stänger av det. Dessutom hadde Josse ringt men det hadde jag inte heller vaknat av. Så jag missade min studentmiddag enbart för att jag var bakis och bara sov typ en, två timmar under natten. Fyfan asså jag blev så ledsen och arg på mig själv. Men vafan sånnt e livet anatar jag..

Istället så rensade jag ur mina garderober (man får så konstiga initiativ när man är bakis) Det blev en hel säck med slängda kläder och sen så sorterade jag, hängde upp på galga och shit, det blev rätt bra :)

Men det får mig att fundera på hur olika vi fungerar. Innan hadde jag bara allt i en enda röra, på hög lixom å inte ett skit på galgarna. Flera gånger har jag gjort samma som nu, rensat ut och hängt upp, vikt och fixat. Det slutar iallafall alltid på samma sätt igen, allt i en rörig hög. Precis som att mitt rum är en enda röra. Även när jag har det städat så är det en rörig kännsla över det, mycket grejer, saker på väggarna överallt, mycket prylar osv. Men jag triv så, jag hatar när det är för mycket ordning! Däremot så gillar jag ordning i andras hus eller sovrum. Tycker det är så snyggt och önskar att jag också kunnde ha så, men sen kommer jag på migsjälv med att jag verkligen inte skulle trivas med det. Mitt sätt att vara är rörigt och jag trivs med det! Å andra sidan så vet jag ju att det blir så mycket enklare att leva om man har ordning på grejerna. Allt i rätt låda, på galgar, rätt ställe i rummet osv men det blir lixom aldrig så oavsätt hur mycket jag försöker :P

 I stallet så har jag helt tvärtemot. Jag har stenhård koll på allt och vill att det ska ligga i ordning! Jag gör allt i huffsat samma ordning varje gång och är noga med att göra rent benskydd, krubba, vattenhink, bett och att hänga upp allt på rätt ställe och på rätt sätt, dessutom ska det gärna se snyggt ut!

Jag har kompisar som har såndär totalkoll på allt oavsätt, jättefina rena rum som ALLTID är städade och allt på sin plats. Kikar man inn i deras garderober så har de allt på galgar och i rätt lådor, har tillochmed vänner som kör efter färg i allt från strumplådan till jeanshyllan. Och de trivs inte om det ändras i den ordningen.

Tänk vad olika man kan vara, och vad häder om man träffar en partner som är helt olik ensjälv? Man ska ju endå leva tillsammans i samma bostad. Hur löser man det då?














                                  

                                                            En del av mitt lagomstökiga rum



                                   

                                                                  Organiserad ny garderob!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0