HEJ DÅ LEFFE!

Var en mysig dag i Täby centrum! Dock så glodde många, ca tre gånger råkade Leo bara av farten kalla mig för mamma och då vände folk på skallen och glodde ögonen ur sig, tydligen ser jag inte ur som en mamma, haha!

På eftermiddagen så brummelibrummade jag till stallet på min moped (en gammal goding cross Yamaha DT för nyfikna som kanske har ett intresse.. eh) Det blev en skogstur som jag tänkt innan, var helt jävla fakking juvligt att rida på grusvägar och skogsstigar en sommarvarm eftermiddag med dedär vackra soldiset som är på eftermiddag/kvällen! Dessutom så skötte sig Idde helt exemplariskt! Inte ett enda skutt eller bocksprång idag heller! Och då travade jag endå på lite "provocerande" ställen, typ en öppen äng (av nån anledning har han för sig att man enbart galopperar i racerfart på ängar, med mig iallafall) och på hemvägen, tillochmed på stigar som är väldigt nära stallet och verkligen pekar HEMMÅT. Innan har jag lixom travat och galopperat på "ditvägen" och hållt mig till endast lite trav på små stigar och mest skritt eftersom när jag försökt trava har han flugit i luften vilket riskerar att jag rammlar av och han sticker iväg, vilket jag verkligen inte vill om jag rider själv, när jag ridit i sällskap har jag försökt med det slutar lixom alltid i nån slags dans eftersom Idde bara skuttar runt, steppar och har sig, så det blir aldrig nån trav, eller galopp för tillslut tar stigen slut och då har han bara hetsat sig fram med skutt typ. Så jag är helt lyrisk, han är så himmla fin just nu! :)


När jag sen kom hem så blev det middag (en toast, den va go`) Efter det var det dax att börja packa, men för att kunna göra det var jag så illa tvungen att plocka iordning på mitt rum, de va inget kult. Men tur för jag hittade två bortglömmda dippskålar (ni kanske minns dippen å grönsakerna jag köppte för ett par dar sen) detta var en hemsk upplevelse, uppriktigtsagt HORRIBEL. Mina vänner gör aldrig misstaget att lämna nått sånnt i ett hörn för att få växa, det är värre än rutten apa. Det sjuka är att jag har gjort liknande misstag innan, tex när jag hadde glömmt en termos med kaffe i typ.. flera månader. DET luktade illa, väldigt illa, jag kräktes. Det räcker som förklaring.

Det hela blir ju inte mer okej av att jag har ett litet rum, hur fan kan man tappa bort/glömma saker i ett så litet rum? Men tydligen kan man ju det eftersom det händer mig titt som tätt!




 

 

 

 

                                  

                                      De fasansfulla dipperna, det var dessutom vidrigare i verkligheten




                                  

                                 Stallkatten tog snålskjuts ut i hagen när jag drog ut hökärran för att fodra



Kommentarer
Postat av: Bastiansophia

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2012-01-12 @ 10:49:10
URL: http://bastiansophia.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0