KlippeTh

Igår så kom jag hem rätt sent från en studentmottagning så jag pallade inte skriva nått då, ber å det ödmjukaste om ursäkt kära vänner!

Idag så har jag jobbat 10:30 till 18:00, vi kollade på film och sen drog vi till Täby centrum och käkade lunch, fikade och kollade i affärer. Jag har länge länge JÄTTELÄNGE letat efter en snygg regnjacka. ( asså flera år pratar vi om här) En vanlig men snygg regnjacka man kan ha till vardags. Har hittils glidit runt i en seglarjacka ala fjortis som verkligen inte matchar min stil, eller en blåkläderponcho. Så illa har det vart. Men nu har det hännt! Vi strosade runt inne på stadium så bah går jag förbi ett ställ där det hänger regnjackor i bjärta färger för 199 spänn, halva priset! GAH! köppte en knallrosa med lila sömmar. Jag gillar att vara lite outstanding. Om det nu räknas ;)

Efter jobbet drog jag till stallet och stack ut på en skogstur, gick heltotroligt bra idag måste jag säga! Hästis varken bockade eller skuttade, vilket han mer eller mindre ALLTID gör vid uteritt, speciellt om man galopperat en sträcka, saktar av till skritt och sen vill trava, då brukar det skuttas och bockas lite, men inte idag :D

Förövrigt så råkade jag köpa en ben and jerrys och massa cashewnötter som jag antagligen kommer äta upp under denna afton ( sanningen är att jag kom hem från stallet, kollade överallt där det kan tänkas finnas gottigheter, hittade inget, så jag klädde på mig igen och tog moppen ner till centrum enbart för att inhandla detta) Somsagt, det är en glassdiet jag går på, för att behålla det mjuka på magen och låren! Så mycket bättre att mysa med enligt mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0