Ligger en människa i min säng

När jag kom till stallet så är det första jag ser Elin som står bredvid en liggande Sture på sandvolten ( Sture är alltså inte Elins medryttarhäst utan en annan häst i stallet) Tydligen så har Sture då först inte velat äta någon krafft alls när hans ägare tagit inn honom och stått konstigt i stallgången, sen när hon tog ut honom för att gå med honom på volten så lägger han sig bara ner och sedan försöker rulla sig. Så jag och Elin promenerar honom medans ägaren ringer veterinären. Han trodde att det var gaskolik vilket inte är så jätteallvarligt. Så hon fick promenera honom i en timme och skulle tillbax senare på kvällen. Jag hoppas verkligen han mår bättre imorgon!

För mig och Idde gick det bättre, jag rammlade dock a två gånger, efter samma hinder! Gick till så att jag styrde till vänster men Idde ville i vilket fall gå till höger så jag lixom gled av första gången. Andra gången var det i lite högre fart och han stannade när han märkte att jag studsade runt på ryggen så då flög jag av lite mer, slog i arslet, armbågen och innsidan ( hur fan de nu går till?) av knät, men i övrigt var det en bra träning :)

Här hemma är ju somsagt mitt syskonbarn Leo så resten av kvällen har jag spelat fotboll (enda gången jag spelar fotboll och tycker det är kul eftersom jag inte blir totalt utklassad, eller helt seriöst iallafall ligger på samma nivå. Och ja han är fyra år och ja jag är erkligen hysteriskt dålig på fotboll) gjort skägg med badskumm ( lika roligt nu som när man själv var fyra!) och nu ligger han och sussar sött i min säng. Vi ska nämligen till Täby centrum imorrn så ska han få sin födelsedagspresent av mig - att själv få prova och hitta kläder han vill ha!


Vad tycker ni är en bra present för en fyraåring?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0